AVTALSVILLKOR

Grundkostnad företag

Grundkostnad EL/kyla/EN besiktning/termografering Företag kostar från 4 500:- exkl. moms beroende på beställd tjänst. Grundkostnad VP (värmepump) BRF, företag (Fastighet) kostar från 4 350:- exkl. moms beroende på modell.

Grundkostnad privatpersoner

Grundkostnad VP (värmepump) Privat (villa) kostar 2 865:- inkl. moms. Betalningsvillkor 10 dgr. I denna summa ingår följande: Upp till en timmes arbetstid på plats, servicebil samt restid inom 30 km radie från Tumba. Materialkostnader tillkommer. Priset gäller under förutsättning att arbetet utförs inom normal arbetstid: Månd-Tors. (07.00-16.00). Fredag (07.00-15.00) Arbeten utöver dessa tider debiteras enl. separat prislista. Vi har service på Schneider-Electric, IVTs-, Bosch- &produkter.

Faktura

Tänk på att det är den som beställer som får fakturan. Du kan inte beställa åt en annan betalare utan särskild överenskommelse. Har du garanti kvar på utrustningen, dvs. den installerades för max 2 år sedan, ska du vända dig till din installatör som tar kontakt med leverantören. De i sin tur skickar en service order till oss på att utföra uppdraget. Är din anläggning installerad mellan 2-3 år sen, observera att ditt försäkringsbolag kan neka ersättning och att det i det läget blir beställaren som är betalningsansvarig. Faktura skickas via e-post om inte annat avtalats. Avsändaren på dessa fakturor från domänen @tskab.se. Anledningen till att vi vidtagit denna åtgärd är att antalet brevlådor som utsatts för brott ökat dramatiskt samt att åtgärden går hand i hand med företagets miljötänk. Gäller beställningen ett företag inom byggsektorn som har omvänd moms lämnar ni ert momsregistreringsnummer under övrigt/felbeskrivning.
För ”omfakturering” p.g.a. tex. ej komplett företags/personnamn, adress, omvänd moms osv. tar vi ut en expeditionsavgift på 225 kr.

Avbokning

Avbokning av teknikers besök måste göras senast kl. 13 dagen före bokad tid. Detta för att undvika kostnaden för sen avbokning som är 50% av grundkostnaden. Använd länken nedan även för avbokning/ändring av tid alternativt ring till kontoret på 08-19 00 40. Vi förutsätter att det inte finns ömtåliga eller för er värdefulla föremål inom arbetsområdet som skulle kunna ta skada, för vilket vi inte kan ta ansvar. Vi erbjuder ROT-avdrag vid nyinstallation samt byte av utrustning som är föremål för ROT. ROT-avdragsansökan vid service görs utan kostnad vid arbetskostnader över 4 000:-, önskas avdrag vid lägre arbetskostnader debiteras en faktureringsavgift om 300:- inkl moms. Välkommen med din beställning! Fakturering sker via e-post så kontrollera e-postens skräppostfilter.